هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان های زنان ایران


هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان های زنان ایران را در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ در بیمارستان فرهیختگان تهران برگزار گردید.

هشتمین کنگره بین المللی سالانه انجمن علمی سرطان های زنان ایران، کوششی است که چاره جویی نیازمندی های این گستره فرا تخصصی را نشانه گرفته و بر آن است تا متخصصان ارجمند این زمینه و دیگر حوضه های تخصصی را با پیشرفته ترین دستاوردهای دانش جهان آشنا سازد. پیشاپیش به تمام تلاش های همکاران گرامی ارج می نهیم و این کنگره ی فراگیر را گامی ارزشمند در راستای اعتلا و ارج داشت دانش پزشکی به ویژه متخصصان انکولوژی و زنان در سراسر ایران زمین می دانیم. آرزومندیم تا دوباره بار هماهنگی مشترک متخصصان زنان، انکولوژی، پاتولوژی، پرتودرمانی و سایر متخصصین مرتبط پیرامون این رویکرد علمی به بار نشیند و پیشاپیش از اساتید پیش رو که با ارایه مقاله و تشریف فرمایی در کنگره بر غنای این محفل علمی افزوده اند کمال سپاس را داریم.

***

هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران در روز سه‌شنبه مورخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ با Pre-congress course  از ساعت ۸ صبح در بیمارستان بهمن آغاز گردید. امسال متفاوت‌تر از دوره های گذشته این برنامه به‌صورت Live surgery با عنوان Laparoscopy in gynecology cancers: laparoscopic hysterectomy, lymphadenectomy  برگزار گردید. به علت استقبال فراوانی که برای این برنامه به‌عمل آمد، نام‌نویسی به صورت ظرفیت محدود برای متخصصین از پیش انجام گرفت. آموزش دهندگان این جراحی را جناب آقای دکتر هومن سلیمانی مجد (از مشاورین جراحی انکولوژی زنان در دانشگاه آکسفورد انگلستان) و سرکار خانم دکتر سهیلا عارفی (فلوشیپ ناباروری از انگلستان، بورد تخصصی زنان و زایمان از دانشگاه علوم پزشکی تهران) بر عهده داشتند. سایر اعضای تیم جراحی شامل آقای حسین چایچی (کمیته ‌IT) و خانم‌ها شیدا شیخ الاسلامی، سمیرا کاتبی و زینب طیبی بودند. به ترتیب دو جراحی شامل Radical hysterectomy به همراه Lymphadenectomy برای بیمار اول و TLH+BSO به همراه Lymphadenectomy  برای بیمار دوم انجام پذیرفت. همزمان با آموزش گام‌ به گام پروسیجر توسط دکتر هومن سلیمانی، اساتید و متخصصین حاضر در سالن کنفرانس (اساتید عزیز صاحب‌نظر دکتر موسوی، دکتر بهتاش، دکتر  گنجویی، دکتر محیط، دکتر مهدوی و دکتر مژگان کریمی زارچی) نیز به پرسخ و پاسخ و بحث و تبادل نظر پرداختند. در پایان، رییس هشتمین کنگره IRSGO ضمن تشکر و قدردانی از تمامی کسانی که به برگزاری هر چه بهتر این برنامه یاری رساندند، بویژه اساتید و همکاران گرامی تیم جراحی، دکتر سلیمانی که از انگلستان به جمع ما پیوستند، ابراز امیدواری کردند که برگزاری این برنامه بتواند گامی موثر در جهت ارتقای جراحی های کم تهاجمی انکولوژی در ایران باشد. همچنین استاد نادره بهتاش رییس کنگره و انجمن، از ریاست محترم بیمارستان بهمن جناب آقای دکتر محسن محور و سایر عزیزانی که در ارایه هر چه بهتر این جراحی زنده، انجمن سرطان‌های زنان را یاری نمودند، سپاسگزاری کردند. برنامه در ساعت ۱۸ به پایان رسید.

***

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران (IRSGO) در روز چهارشنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم به طور رسمی از ساعت ۸ صبح فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد کنگره هشتم امسال بسیار پرشورتر از گذشته است. مراسم افتتاحیه با سخنرانی دکتر طاهره اشرف گنجویی، دبیر علمی برنامه آغاز گردید و سپس دکتر علی قنبری مطلق، رییس اداره سرطان و مشاور معاون درمان در امور سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سخنرانی خود به بررسی اپیدمیولوژی شیوع سرطان، بویژه سرطان‌های زنان در ایران و جهان پرداختند. در ادامه با معرفی هییت رییسه محترم برای حضور در جایگاه ویژه، سخنرانان به ترتیب برنامه بر اساس زمان‌بندی روز اول به ارایه سخنرانی‌های خود پرداختند. در روز اول دو پنل در نظر گرفته شده بود که در صبح چالش‌های تشخیصی-درمانی در کانسر تخمدان با معرفی بیماران جالب ارایه گردید و در عصر با پنل چالش‌های تشخیص و درمان HPV در ضایعات پیش‌سرطانی و سرطان سرویکس، همایش به استقبال روز دوم رفت. همانند دوره گذشته نیز پوشش خبری تصویری برای هر سه روز کنگره در نظر گرفته شده است که در نوع خود کم‌نظیر است. از موارد برجسته همایش روز اول می توان به زنده نگهداشتن یاد و خاطره اساتید پیشکسوتی که دیگر در جمع ما حضور ندارند و سخنرانی افتخارآمیز دکتر هومن سلیمانی مجد درباره جراحی‌های نوین انکولوژی زنان در آکسفورد اشاره نمود.

***

پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

دومین روز از هشتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران (IRSGO) در روز پنجشنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ با از ساعت ۸ صبح فعالیت رسمی خود را آغاز نمود. در این روز کنگره میزبان یکی دیگر از میهمانان گرامی خارجی، خانم دکتر Anna Barbara Moscicki بود. ایشان رییس بخش جراحی با تخصص بالینی در سلامت باروری در UCLA Mattel Children’s Hospital و Ronald Reagan UCLA Medical Center، مراقبت از ناهنجاری های قاعدگی، سلامت جنسی و بیماری های منتقله از راه جنسی است. دکتر Moscicki دارای تخصص در HPV مرتبط با دیسپلازی دهانه رحم است. ایشان درباره عفونت‌های HPV، کولپوسکوپی و آنوسکوپی به سخنرانی پرداختند. سایر اساتید گرامی نیز به ترتیب با سخنرانی خود، آخرین پژوهش‌ها و تازه‌ها درزمینه سرویکس، ولوو، واژن را ارایه نمودند. در زمان اول، پنل پیشگیری و درمان ضایعات Lower genital tract توسط دکتر فریبا یارندی مدیریت گردید که در این پنل آموزنده، اساتید گرامی و صاحب نظر به همراه اعضای هییت رییسه به بحث و تبادل نظر در این زمینه پرداختند. کنگره در روز دوم با برگزاری سمپوزیوم HPV و نیز وورکشاپ کولپوسکوپی ویژه‌ی ژنیکولوژیست-انکولوژیست‌ها در ساعت ۱۷ به کار خود پایان داد.

***

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

سومین روز کنگره IRSGO 2018 مورخ جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ از ساعت ۸ صبح با پخش آیاتی چند از قرآن کریم و بازپخش ویدیوی اختصاصی کنگره آغاز به کار نمود. بر اساس برنامه ‌زمان‌بندی، اساتید گرامی به ترتیب به ارایه‌ی سخنرانی‌های خود در مورد “یافته ها و بیماری‌های رحم و پستان” پرداختند. در زمان اول، پنل “معرفی بیمار مبتلا به کانسر آندومتر” با مدیریت دبیر علمی کنگره، سرکار خانم دکتر میترا محیط و با حضور هییت رییسه محترم و با همکاری اساتید گرامی حاضر در سالن برگزار گردید و پس از معرفی بیماران، بحث، تبادل نظر و پرسش و پاسخ در مورد آن‌ها انجام پذیرفت. پس از استراحت، در زمان دوم، سخنرانان به ترتیب به روی صحنه آمدند. در ادامه سمپوزیوم “HPV و سرطان سرویکس” برگزار گردید. برنامه اختتامیه امسال به تقدیر از اساتید و پژوهشگران برتر اختصاص یافت. ابتدا سرکار خانم دکتر میترا محیط با معرفی اهدا‌کنندگان جوایز اساتید گرامی خانم دکتر Barbara Moscicki، دکتر فاطمه قائم مقامی، دکتر نادره بهتاش، دکتر اعظم السادات موسوی، دکتر مریم السادات موسوی و جناب آقای دکتر حشمت الله ازهر، از آنان خواست تا در جایگاه حضور یابند. سپس با اهدای لوح یادبود توسط آنان، از سرکار خانم دکتر نرگس ایزدی‌مود، دکتر فرناز آموزگار هاشمی، دکتر تاج‌السادات علامه و دکتر فریبا یارندی به عنوان “اساتید برتر” و از سرکار خانم دکتر زهره یوسفی، دکتر ملیحه عرب به عنوان “پژوهشگران برتر” تقدیر و تشکر به عمل آمد. استاد گرامی دکتر Moscicki، مهمان خارجی کنگره، با ابراز خرسندی از حضور در کشور زیبا و تاریخی ایران و با تشکر از انجمن و رییس کنگره برای دعوت از وی، نتایج این کنگره را بسیار ارزشمند ارزیابی کردند. سپس سرکار خانم دکتر فاطمه قائم مقامی ضمن تشکر از تمامی عزیزانی که با حضور خود بر غنای این کنگره افزودند، برای سپاس از زحمات رییس کنگره استاد گرامی دکتر نادره بهتاش برای برگزاری این همایش باشکوه، لوحی به رسم یادبود به وی تقدیم کردند. سرکار خانم دکتر نادره بهتاش نیز از تمامی اساتید، بویژه میهمانان خارجی برای حضور در این کنگره و افزایش بار علمی آن، تقدیر و تشکر کردند. در پایان موسیقی زنده با اجرای زیبای هم‌نوازی گروه موسیقی “بامداد” به نمایش درآمد که مورد تشویق و تحسین تماشاگران قرار گرفت. بر اساس رسم سالیانه‌ی همایش، اساتید گرامی برای گرفتن عکس یادبود، گرد‌هم آمدند.

***

closing-ceremony

مراسم اختتامیه

مراسم پایانی هفتمین کنگره سالیانه انجمن علمی سرطان های زنان ایران، این بار متفاوت از گذشته با حضور ویژه اساتید برجسته کشور، دکتر سید محمد کلانتر معتمدی، دکتر منوچهر دوایی، دکتر مرتضی عطری، دکتر سید محمود طباطبایی، دکتر اشرف آل یاسین و استاد گرامی میهمان از کشور آمریکا، دکتر پرویز هنجنی، برگزار گردید. ابتدا دکتر ستاره اخوان پس از ایراد نطق پایانی از میهمانان خواستند که در جایگاه هیئت رئیسه برای ایراد سخنرانی حاضر شوند. پس از آن ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر سید محمود طباطبایی (که عنایت ایشان برپایی هر چه بهتر هفتمین کنگره سالیانه سرطان های زنان را میسر ساخت) در مورد پیشرفت های پزشکی در کشور بویژه دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانی کردند. سپس از اساتید پیشکسوت انکولوژی زنان دکتر میترا مدرس گیلانی و دکتر اعظم السادات موسوی تقدیر به عمل آمد و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا گردید. در ادامه از پژوهشگر جوان برتر دکتر ملیحه حسن زاده و دکتر مژگان کریمی زارچی نیز تقدیر به عمل آمد. لوحی به رسم یادبود و قدردانی از طرف هیئت مدیره انجمن علمی سرطان های زنان به جناب آقای دکتر سید محمود طباطبایی اهدا گردید.

گالری تصاویر


Pre-congress Course

Congress Meeting, Day 1

Congress Meeting, Day 2

Congress Meeting, Day 3

Posters

جزئیات


کنگره سالیانه

تاریخ برگزاری:
۱۲ تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

زمان:
صبح و عصر

برگزار کننده


IRSGO

پست الکترونیک:
info@irsgo.org

پیام کنگره


پیشگیری، تشخیص و درمان HPV

محل گردهمایی


 

بیمارستان فرهیختگان
تهران، انتهای بزرگراه ستاری، میدان دانشگاه، بیمارستان فرهیختگان

 

پوستر