تازه های غربالگری کانسر سرویکس


در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۹۵ کنفرانس یکروزه تازه های غربالگری کانسر سرویکس توسط انجمن علمی سرطان های زنان ایران با همکاری بیمارستان بهمن‏، در تالار اجتماعات بیمارستان برگزار گردید.

در این کنفرانس علمی سرکار خانم دکتر نادره بهتاش رییس محترم انجمن علمی سرطان های زنان و تنی چند از اساتید و صاحب نظران این زمینه حضور داشتند. دبیر علمی برنامه دکتر فریبا یارندی بودند که سخنرانی خود را در زمینه استراتژی‌های نوین غربالگری سرطان سرویکس و مقایسه استراتژی‌های موجود ارایه کردند. پس از ایشان دکتر ایزدی نقش بیومارکرها را در غربالگری سرویکس به تفصیل توضیح دادند و استاد پرویز هنجنی اداره ضایعات پیش بدخیم سرطان سرویکس را برای حضار توضیح دادند.

درمورد نئواجوانت کموتراپی در این بیماری، دکتر الهام شیرعلی سخنرانی کردند و دکتر صفا نجفی به بحث درباره نقش مهارکننده های فاکتورتحریک کننده عروق در درمان سرطان سرویکس پرداختند.

درضمن نقش ادجوانت هیسترکتومی در درمان سرطان سرویکس پس از رادیوتراپی توسط دکتر هاشمی بیان شد.

دستورکارهای جهانی و کشوری غربالگری سرطان سرویکس توسط دکتر کریمی زارچی و قنبری مطلق بیان شد. دستورکار کشوری غربالگری که مراحل آخر تدوین خود را در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی طی می کند، راهکارهای مدون و مشخصی را پیش روی مراقبین بهداشتی کشور قرار می‌دهد.

به‌نظر می رسد که براساس این دستورکار، زنان ۳۰ تا ۶۵ ساله شامل غربالگری می‌شوند.

در انتهای برنامه معرفی یک بیمار توسط دکتر دهقان انجام شد و جلسه پرسش و پاسخ با حضور سخنرانان و دکتر ملک (متخصص رادیولوژی) و دکتر سرمدی (متخصص پاتولوژی) برگزار شد. مسئولیت اداره این جلسه پرسش و پاسخ را دکتر شیرعلی بر عهده داشت.

 

 

گالری تصاویر


[Not a valid template]

جزئیات


همایش یکروزه

دبیرعلمی:
دکتر فریبا یارندی

تاریخ برگزاری:
۷ بهمن ۱۳۹۵

زمان:
۸ تا ۱۴

برگزار کننده


IRSGO

پست الکترونیک:
irsgo@email.com

محل گردهمایی


سالن کنفرانس بیمارستان بهمن،
خیابان ایران زمین، شهرک غرب، تهران

پوستر